Să rămâi fără loc de muncă nu este
niciodată un lucru plăcut. Poate fi chiar şocant în primă instanţă. Persoana
care şi-a pierdut jobul va fi, o vreme, descumpănită, va simţi că şi-a pierdut
echilibrul interior. Îşi va pune tot felul de întrebări legate de valoarea sa,
se va întreba dacă este util, dacă este dorit în societate sau nu. Apoi, fireşte,
vor veni alte întrebări: Ce mă voi face de acum înainte? Cum îmi voi întreţine
familia? Cum îmi voi plăti taxele? Şi aşa mai departe.
Este bine să ne revenim din şoc cât
mai curând posibil şi să trecem la acţiune. Primul lucru pe care trebuie să-l
facem este să ne înscriem în baza de date a Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea
Forţei de Muncă Maramureş, care are sediul în Baia Mare, pe strada Hortensiei
nr. 1A (lângă Casa de Pensii). Odată dosarul înregistrat, vom putea primi şi un
ajutor financiar.
AJOFM Maramureş dispune şi de o listă
a locurilor de muncă vacante, pe care o actualizează periodic. Ea este publicată
pe site-ul instituţiei, la adresa:
Găsim aici numele
firmelor care solicită noi angajaţi, meseriile cerute, nivelul necesar al
studiilor, numărul posturilor disponibile şi data la care anunţurile expiră.
Pentru a lua legătura cu angajatorii, însă, va trebui să vă deplasaţi la sediul
AJOFM, mai exact la camera 2 de la subsol. Aici există aceeaşi listă, însă cu
mai multe detalii, printre care şi adresa la care este disponibil fiecare loc
de muncă şi numărul de telefon al firmei angajatoare. Va trebui să vă alegeţi
posturile care consideraţi că se potrivesc pregătirii dumneavoastră şi să sunaţi
la angajatori. Aceştia vă vor cere un CV şi, în cazul în care el corespunde aşteptărilor,
vă vor invita la un interviu. Dacă optaţi
pentru un job la o instituţie de stat, va trebui să participaţi la un concurs.
Mult succes!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu